Page 31 - index
P. 31

Jakými cestami se po roce 1989 vydala naše       školství, mládeže a tělovýchovy a následně Par-
            škola?                                              lamentem schválen Národní program rozvoje

               Postupně začínal upadat zájem o prodavač-        vzdělávání v  České republice, tzv. Bílá kniha,
            ské učební obory. Proto SOU obchodní rozšiřu-       která ukazuje, jakým směrem by se mělo ubí-
            je o nabídku maturitního oboru Rodinná škola.       rat vzdělání v našem státě, aby jeho kvalita, cíle

            Ta se v roce 1992 osamostatnila a přestěhova-       a obsah odpovídaly požadavkům dnešní moderní
            la do Domu techniky na Sítné. V následujících       společnosti. V souvislosti s tím došlo k postupné-
            letech proto  SOU  obchodní  rozšiřuje  nabídku     mu zavádění dvou cizích jazyků na všech typech
            o  obor provoz služeb pro domácnost, kuchař         škol. Studenti středních a  vysokých škol mají

            číšník, švadlena, aranžér, dvouleté nástavbové      možnost studovat i na zahraničních školách. Jsou
            obory společné stravování, podnikání v oboru        vedeni k tvůrčí činnosti, flexibilitě, komunikativ-
            obchodu a  služeb a  čtyřleté obory obchodník       ním a kulturním schopnostem. Jednoznačně se

            a  poštovní manipulant. Rodinná škola získala       klade důraz na zvyšování kvality vzdělání. Velký
            v  roce 1997 statut SOŠ.  V  rámci optimaliza-      pokrok se učinil v oblasti integrace zdravotně po-
            ce středních škol ve  Středočeském kraji došlo      stižených a sociálně znevýhodněných dětí.

            v roce 2003 ke sloučení Střední odborné školy          Celé vzdělávání v našem státě se nese v de-
            (původně Rodinné školy) a  SOU obchodního.          mokratickém duchu. Škola vede žáky k osvojení
            V současné době nese zařízení název Střední od-     strategického učení, na jehož základě jsou je-

            borná škola a Střední odborné učiliště Kladno,      dinci motivováni k celoživotnímu učení a tvo-
            náměstí E. Beneše 2353, Kladno.                     řivému myšlení, řešení problémů, učí se ko-
               Od roku 1990 docházelo postupně k většímu        munikovat a spolupracovat, chránit své fyzické
            posílení samostatnosti škol zaváděním právní        a duševní zdraví, hodnoty a životní prostředí,

            subjektivity. Školy získávaly větší nezávislost     učí se toleranci, ohleduplnosti k jiným lidem,
            v rozhodování ve finančních, personálních a or-     kulturám a duševním hodnotám. Poznávají své
            ganizačních oblastech.                              schopnosti a se svými vědomostmi a dovednost-

               V  roce 2001 byl vypracován Ministerstvem        mi je uplatňují při rozhodování o dalším životě.




                                                             27
                                                                                                1930–2020
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36